i-Kids AVAIL Pemakanan Sihat Untuk Ibu Mengandung dan Anak | Gedung Fesyen Si Comel Anda

Kami menyediakan pakaian dan kelengkapan untuk si comel anda supaya sentiasa kekal comel dan bergaya bermula dari awal kelahiran sehingga mereka membesar dan berjaya untuk menjadi permata hati kepada ibu dan ayah mereka. InsyaAllah

 

i-Kids AVAIL Pemakanan Sihat Untuk Ibu Mengandung dan Anak



As-salam semua :).
Hari ini saya nak memperkenalkan lagi satu produk iaitu i-kids. Supplemen ini merupakan satu formulasi unik kolustrum semulajadi lembu dari New Zealand. Kenapa lembu New Zealand ye? Sebab lembu-lembu New Zealand berkualiti tinggi: tidak disuntik hormon, bebas dari teknologi genetik, dipelihara secara bebas dan rumput yang dimakan tidak mengandungi racun-rumpai. Makmal kajian dan proses pengeluarannya juga mendapat Jaminan Kualiti Antarabangsa IS) 9001.



RM68/botol (200 tablet)
*belum masuk kos pengeposan



Apa Itu Kolustrum?

Kolustrum yang juga dikenali sebagai 'susu pertama' (berwarna sedikit kekuningan) dihasilkan oleh hidupan mamalia semasa akhir proses mengandung. Komponen bio-aktif paling penting dalam kolustrum ialah faktor tumbesaran dan faktor anti-mikrobial. Kedua-duanya bermanfaat untuk membentuk imuniti dan melindungi usus bayi.


Khasiat Kolustrum

Kita semua sedia maklum akan khasiat kolustrum, sebab itu baby diwajibkan untuk terus menyusu ibunya sebaik sahaja dilahirkan. Kolustrum mengandungi antibodi(IgA, IgG dan IgM) yang bertindak melindungi bayi yang baru lahir dari serangan penyakit.


Kolustrum tinggi dengan karbohidrat dan protein serta rendah lemak berbanding susu biasa juga mudah dicerna. Ia mengandungi efek laksatif semulajadi yang merangsang penyingkiran najis pertama bayi (meconium). 


Kolustrum turut mengandungi sel darah putih membantu menghapuskan bilirubin berlebihan yang terhasil daripada sel darah merah yang telah mati sekaligus menghalang pembentukan jaundis (demam kuning). 


Kajian perubatan dan klinikal telah membuktikan bahawa kolustrum mampu menghalang virus, bakteria, yis, kulat, unsur alergi serta toksin.


Kelebihan i-kids

  • menguatkan sistem imun
  • menajamkan fokus mental
  • mempercepat proses pemulihan
  • mengurangkan reaksi alergi
  • melindungi kulit dan tisu otot
  • menguatkan sendi dan tulang rawan
  • meningkatkan fungsi usus dan perut
  • menghalang jangkitan virus, bakteria, yis dan kulat
Testimoni 1 :

Ibu mengamalkan AVAIL Ifood dan Ikids sejak mengandung. Bayi lahir dalam keadaan sihat. Ketika berumur 5 bulan, pemeriksaan IQ dapati tahap IQ bayi mencecah umur 1 tahun. Pengambilan Ikids diteruskan selepas bayi dilahirkan dengan mencampurkan 4-6biji Ikids ke dalam susu. Kini bayi membesar dengan cergas, mempunyai tulang yang kuat dan jarang demam. 

I-kids sesuai dijadikan supplemen harian untuk kanak-kanak sebab ianya kaya dengan khasiat seperti protein, karbohidrat, lemak, vitamin dan zat mineral, juga mengandungi faktor tumbesaran dan daya ketahanan yang penting untuk anak-nak kita membesar dengan sihat dan cerdas. i-Kids AVAIL Pemakanan Sihat Untuk Ibu Mengandung dan Anak.


Anak-anak biasanya hanya makan makanan yang mereka gemar, jadi khasiat dalam badan tak seimbang. Lebih-lebih lagi kanak-kanak yang di bawah usia 7 tahun masih lemah antibodinya sebab tu sebaiknya kita lengkapkan diet harian mereka dengan supplemen yang baik macam i-kids ni. Berbanding susu biasa yang mempunyai gula tambahan, i-kids pula bebas dari sebarang perisa, pewarna atau pemanis tiruan. Dan yang paling penting ianya mempunyai sijil HALAL dari Jakim :).


Walaupun i-kids ini khusus untuk kanak-kanak tapi boleh diambil oleh ibu hamil, ibu yang menyusukan bayi dan juga warga emas. Saya sendiri pun makan sebab selalu berair hidung bila bangun pagi sebab resdung, makan i-kids tak sampai satu jam berhenti dah meleleh. Sekarang saya sedang rawat resdung saya dengan Avail Propolis. Ok, itu next entry saya review hasilnya macam mana :).




Sudut Persoalan i-kids

1. Orang dewasa boleh memakan i-kids?
Boleh. i-Kids membekalkan khasiat-khasiat yang diperlukan oleh badan manusia. Ia sesuai dimakan oleh semua golongan tidak kira usia atau jantina dan amat disyorkan kepada wanita hamil.

2. I - Kids boleh dimakan dalam jangka masa yang panjang?
Boleh. Semua orang memerlukan berbagai khasiat untuk mengekalkan kesihatan dan kecergasan. i-Kids merupakan sumber khasiat terbaik yang diperlukan setiap hari.

- coretan khas untuk Suzy Anak Bujum



Untuk order/pertanyaan, hubungi kami:
WHATSAPP/TELEGRAM/SMS : 013-2114728


Untuk dapatkan Set Supplemen Kehamilan

SMS ke 013 2114728

Diskaun Special Untuk Pembaca Blog Ini :)


0 comments:

Post a Comment